Refund policy

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Laat ons weten dat je iets wilt retourneren door een e-mail te sturen naar info@beautyjunkies.nl. Je hebt het recht om jouw bestelling (of een deel daarvan) binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Na annulering heb je nogmaals 14 dagen de tijd om de artikelen terug te sturen.

De kosten voor het retourneren zijn voor rekening van de koper, tenzij Beauty Junkies een verkeerd artikel heeft geleverd. In dat geval neemt Beauty Junkies de verzendkosten voor haar rekening en sturen wij een verzendlabel per e-mail. Let op: neem eerst contact op via e-mail voordat je een verkeerd geleverd artikel retourneert! Als je de retour zelf frankeert, worden deze kosten niet achteraf vergoed.

Als je gebruikmaakt van jouw herroepingsrecht, dien je het product met alle geleverde toebehoren en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele staat en verpakking terug te sturen naar Beauty Junkies. Als het product of de verpakking beschadigd is, kunnen wij de waardevermindering van het product aan jou doorberekenen. Behandel het product daarom met zorg en zorg ervoor dat het goed verpakt is bij het retourneren.

Retour adres

Molenstraat 26
7551 DC Hengelo

Hoe meld ik online mijn retour aan?

Dit retourformulier invullen en terugzenden naar info@beautyjunkies.nl

(download retourformulier doc. )

Welke bedrag krijg ik terug?

Je krijgt, wanneer de retour voldoet
aan de retourvoorwaarden, de aankoopwaarde van het product geretourneerd. Mocht
je door de retour onder het gratis verzendbedrag uitkomen, dan worden de verzendkosten in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag.


Voorbeeld 1:

Je hebt voor € 30,- aan artikelen
besteld en besluit voor € 10,- aan producten terug te sturen. In deze situatie
ontvang je € 10,- retour.


Voorbeeld 2

Je hebt een bestelling voor € 50,- aan
artikelen besteld en besluit voor € 20,- aan producten terug te sturen. In deze
situatie is de oorspronkelijke waarde van de bestelling € 30,-. Je hebt
hierdoor geen recht meer op gratis verzending en het te ontvangen bedrag is €30,- minus de verzendkosten horende bij de gekozen verzend-methode.

Waarom krijg ik minder geld terug voor mijn geretourneerde product?

Dan is je product waarschijnlijk niet in de originele staat teruggestuurd. In dat geval bepalen we aan de hand van de staat wat de waardevermindering is. De maximale waardevermindering is 25%.

Het uiteindelijke bedrag dat je ontvangt wordt bepaald door twee dingen:

1.De waardevermindering van het product. Deze is gebaseerd op drie factoren:beschadiging van het product;- beschadiging van de verpakking;- compleetheid van het product.

2. De kosten die wij maken om het product opnieuw te verkopen. Denk hierbij aan het maken van duidelijke foto’s en een goede omschrijving. Deze kosten zijn €7,50 en worden samen met de waardevermindering ingehouden.

Wat als ik een verkeerd product heb ontvangen?

Oei, dat is niet de bedoeling. Meld dit bij onze klantenservice en dan zorgen weervoor dat je zo snel mogelijk de juiste bestelling in huis hebt.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn nieuwe product ontvang?

Zodra we jouw teruggestuurde product binnen hebben, versturen we je nieuwe product.De dag erop heb je het in huis. Is je nieuwe product niet op voorraad? Dan laten we je dat natuurlijk weten en krijg je je geld terug.

Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?

Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten)zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroeping mededeling.Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

Het kan zo zijn dat je je geld in meerdere delen terugkrijgt. Dit kan door tweedingen komen:

-Je hebt het bedrag of een gedeelte daarvan betaald met een cadeaubon of eenvoucher. Je krijgt dat bedrag dan terug in de vorm van shop tegoed.

-Je hebt een product omgeruild voor een ander product. In dat geval storten wede aankoopwaarde van het eerste product terug op het betaalmiddel waarmee je als eerst hebt betaald. Heb je bijbetaald voor het vervangende product? Dan krijg je dat resterende bedrag apart teruggestort.

Kan ik mijn product direct bij de bezorger omruilen?

Dat kan helaas niet. Je product moet eerst verwerkt worden in ons magazijn. Zodra we jouw product binnen hebben, versturen we je nieuwe product. De dag erop heb je het in huis. Is je nieuwe product niet op voorraad? Dan laten we je dat natuurlijk weten en krijg je je geld terug.

Hoe moet ik mijn product inpakken om het terug te sturen?

Gebruik een stevige verpakking, het liefst de originele. Op die manier is de kans op beschadigingen zo klein mogelijk en kunnen we er misschien nog iemand anders mee blij maken. Heb je de originele verpakking niet meer in huis? Geen probleem, we bekijken de staat van je teruggestuurde product en bepalen aan de hand daarvan wat de waardevermindering is.

Je verpakte product kun je verzenden in een Beauty Junkies doos of andere stevige doos die je goed afsluit.

Product ingepakt? Print je verzendlabel uit. Die vind je in de mail die je van ons hebt ontvangen.

Moet ik mijn product in de originele verpakking terugsturen?

Ja, als je je product binnen tevredenheidsgarantie opstuurt. Op die manier kunnen we er misschien nog iemand anders mee blij maken. Heb je de originele verpakking niet meer in huis? Geen probleem, we bekijken de staat van je teruggestuurde product en bepalen aan de hand daarvan wat de waarde vermindering is.

Wat is het retouradres?

Beauty Junkies Retouradres: Molenstraat 26, 7551DC, Hengelo

Telefoonnummer: +31 (0)742916363

E-mailadres: info@beautyjunkies.nl

Wat voor soort garantie heb ik?

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument erin alle redelijkheid van mag verwachten.

Voorsommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

BACK TO TOP
English